sobota, 7 listopada 2015

17:46
Wbrew powszechnemu przekonaniu kobieta nie musi przytyć w ciąży, a tym bardziej nie musi jeść za dwóch, tylko dla dwojga.

Mimo tego, niektóre kobiety mają ogromną ochotę na słodycze lub inne kaloryczne produkty. Zachcianki w ciąży to poważny argument, ale można się starać utrzymać odpowiednią wagę i dietę dla naszego maluszka i ciała. Z różnym efektem, wiem (z drugiej strony w tym błogosławionym czasie jesteśmy traktowane przez otoczenie z pewną ulgą).

Ja zawsze bardzo lubiłam słodycze, z zwłaszcza czekoladę. Potrafiłam zjeść całą na raz, oczywiście słodką, mleczną. Na szczęście mino tego nigdy nie byłam otyła. Natomiast w ciąży udało mi się ograniczyć jej spożycie i w ogóle słodyczy. Bardzo się z tego cieszyłam, choć nie było to łatwe. Zdawałam sobie bowiem sprawę jak ważne są wszelkie witaminy dla maleństwa we mnie. Zresztą nie przytyłam za dużo, bo nigdy nie lubiłam się przejadać. To właśnie polecam: jeść kiedy jesteś głodna, a nie kiedy masz ochotę.

Teraz przedstawię polecany przyrost masy ciała w zależności od indeksu BMI przed spłodzeniem dziecka:

- Niski BMI (poniżej 19,8) 12,5-18kg

- Normalny BMI (19,8-26) 11,5 16kg

- Wysoki BMI (26-29) 7-11,5kg

- Bardzo wysoki BMI (powyżej 29) 6kg

- Ciąża bliźniacza 16-20,5kg

Do naszej normalnej wagi dolicza się:

- płód ok. 3500g

- łożysko ok. 750g

- płyn owodniowy ok. 1000g

- krew ok. 1000g

- powiększone piersi ok. 750g

- macica ok. 1000g

- płyn pozakomórkowy ok. 3000g

Ciekawe, prawda? Ja przed ciążą jakoś nigdy sobie nie uświadamiałam, że to wszystko tyle waży i zawsze zastanawiałam się jak to jest możliwe, że ta i tamta kobieta przytyły w ciąży np. 25 kg. Pamiętając o dodatkowej wadze różnych składników naszego ciała (a nie tylko tłuszczyku) to wydaje się o wiele bardziej zrozumiałe.

Powodzenia dziewczyny!

0 komentarze:

Prześlij komentarz