środa, 4 listopada 2015

11:33
Zgagę nasilają te produkty, które jednocześnie wpływają na wydzielanie kwasu solnego w żołądku. Są to: soki owocowe, sok pomidorowy, napoje gazowane, kawa, mocna herbata, alkohol, mięta, czekolada, słodycze zawierające alkohol i kwasy owocowe (np. czekoladki z alkoholem i landrynki), ostre przyprawy.

Z diety należy także wykluczyć potrawy bardzo słone, ciasta robione na bazie proszku do pieczenia, zupy sporządzane na bazie kostek bulionowych, sosy z glutaminianem sodu oraz tłuste esensjonalne wywary z kości, mięsa i grzybów. Produktów gazowanych i słodkich należy unikać przede wszystkich w późniejszych godzinach w ciągu dnia.

Używkom powiedzmy NIE

Czynnikami wpływającymi na częstość występowania zgagi są używki. Będąc w ciąży należy zrezygnować z palenia tytoniu, picia kawy i mocnej herbaty. Związki chemiczne wydzielające się podczas palenia wpływają na obniżenie napięcia mięśni zwieracza dolnego przełyku, powodując dolegliwość. Pozwoli to nie tylko prawidłowo rozwijać się Twojemu dziecku, ale także wpłynie na Twoje zdrowie.

Niech żywienie będzie naszym lekarstwem

Na szczęście są też inne produkty, które pomagają, kiedy zgaga już wystąpiła. Może pomóc  wypicie szklanki wody lub mleka. Woda usuwa z przełyku kwas solny, a mleko i jego pochodne (np. kefir, jogurt) mają właściwości neutralizujące kwasy żołądkowe Korzystne jest łączenie produktów, które mogą powodować zgagę lub ją nasilić z woda lub mlekiem.  Napar z imbiru, rumianku lub siemienia lnianego łagodzi piekący ból, pomaga w trawieniu, wzmacnia i ochrania nabłonek przełyku. Migdały zawierają wapń i magnez. Uważa sie, że pomagają zapobiegać, a także likwidować już powstałą zgagę.

Gdy naturalne sposoby nie pomogą w walce ze zgagą należy skonsultować się z lekarzem, który zleci odpowiednie leczenie.

P.S. U wielu  kobiet to jest różnie, natomiast ja miałam zgagę dopiero w III trymestrze. Niestety miałam problemy z zaśnięciem na wpół siedząco, ale z początku pomagało mi siemię lniane. Musiałam także pamiętać o tym, aby nie jeść przed spaniem, chociaż to i tak nie zawsze pomagało. Czasem odczuwałam pieczenie w przełyku nawet jak nie jadłam przez ostatnie trzy godziny przed snem. Szkoda, bo nie znałam jeszcze różnych innych remediów na tę dolegliwość.

0 komentarze:

Prześlij komentarz